piątek, 11 kwietnia 2014

Gofry drożdżowe


Poszukuję przepisu na gofry idealne. Delikatne i chrupiące. Na razie opanowałam dodatki :) dziś przepis na pierwsze i jak dotąd jedyne gofry, które zaspokoiły mój ideał chrupkości. Niestety nie są delikatne i czuć, że ciasto jest drożdżowe, co sprawia że bliżej im do racuchów. Ale znam takiego, co mu to nie przeszkadza (może dlatego że uwielbia racuchy?!) szukam zatem dalej, a poszukiwania umilą mi gofry z cukrem pudrem i kubek kawy kokosowej :)


Przepis znalazłam tu, lekko zmodyfikowałam.

Składniki na 5-6 gofrów (polecam zrobić od razu z podwójnej porcji)

- 3/4 szklanki mleka
- 4 łyżki masła
- 1 szklanka przesianej mąki tortowej
- 1 łyżeczka cukru 

- szczypta soli
- 2/3 łyżeczki drożdży instant
- 1 duże jajko
- łyżeczka ekstraktu waniliowego
 

Rozpuścić masło w mleku na małym ogniu - ma być letnie żeby nie zabiło drożdży. Wymieszać suche składniki, dodać mleko z masłem oraz jajko roztrzepane z ekstraktem. Wymieszać do dobrego połączenia składników. Przykryć folią, wstawić do lodówki na noc (12-24 h). Piec w gofrownicy do zarumienienia.

3 komentarze:

  1. Doskonale rozumiem tego Kogoś, kto uważa, że drożdżowy smak jest atutem;-))
    Ale....ale co to jest kawa kokosowa????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa ziarnista aromatyzowana. W tym wypadku akurat kokosem. Pyyycha!

      Usuń
    2. Hm... muszę spróbować. Chociaż... a może... kawa naturalna i kokosanki? ;-)))

      Usuń