sobota, 19 kwietnia 2014

Drożdżowa Baba Wielkanocna

Baba pieczona na specjalne zamówienie. Wykonanie podzieliłam na dwa dni, ale można spokojnie zrobić ją metodą "tradycyjną" z wyrastaniem ciasta w ciepłym miejscu przez godzinę. Z najlepszymi życzeniami z okazji nadchodzących Świąt - wszystkiego najsmaczniejszego! :)


- 1 szklanka cukru
- 2 jajka
- 2 żółtka
- 40 g drożdży
- 500 g mąki
- 1 szklanka mleka
- 100 g masła
- sól
- skórka z cytryny
- 100 g rodzynek

Drożdże utrzeć z cukrem na jednolitą masę. Wybić jajka i żółtka, wymieszać. Dodać masło rozpuszczone w ciepłym mleku i wymieszać całość do połączenia składników. Dodać mąkę, sól i skórkę z cytryny. Wyrobić ciasto, które będzie miało konsystencję śmietany (baaardzo gęstej). Na koniec dodać namoczone wcześniej rodzynki, lekko oprószone mąką. Rodzynki można namoczyć w alkoholu.
Ciasto przełożyć do nasmarowanej tłuszczem formy i odstawić w ciepłe miejsce na godzinę albo do lodówki na całą noc (moja wersja).
Piec w temperaturze 180 stopni (nie więcej), przez około 40 min. Wydaje mi się, że z uwagi na użytą przeze mnie formę czas pieczenia mojej babki uległ wydłużeniu do 1 godz. 20 min. Ciasto należy sprawdzać patyczkiem, ale nie przesadzajmy z częstotliwością otwierania piekarnika - drożdżówki nie lubią przeciągów!
Na koniec lukier - babka jest "biedna" jak na świąteczny stół więc polecam jednak polukrować. Mój lukier to zeszłoroczne odkrycie mojej Mamy - rozpuszczone masło wymieszane z cukrem pudrem w proporcjach na oko :) dodałam jeszcze skórkę z pomarańczy. I właśnie mnie oświeciło, że jej nie ozdobiłam :)) do dekoracji będą suszone morele. Jakość zdjęc z komórki nie oddaje jej piękna :)


1 komentarz:

  1. Oddaje, oddaje ;-)))) Znaczy zdjęcia oddają piękno;-))
    Dobrych Świąt!

    OdpowiedzUsuń